W XXI wieku firmy osiągające dobre wyniki muszą robić coś więcej niż tylko analizować usługi pod kątem wskaźników ekonomicznych i finansowych.
Mobilność, dostępność, a także zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne to jedne z największych wyzwań stojących dziś przed wszystkimi dużymi miastami Europy.
Certyfikacja dla firm neutralnych pod względem emisji CO2
Dla zmniejszenia wpływu na środowisko, z pomocą całej sieci operacyjnej, przeanalizowaliśmy dokładnie cały łańcuch wartości w działalności Grupy Interparking. W ten sposób pozyskaliśmy informację zwrotną, która była nam potrzebna do podjęcia zdecydowanych i konkretnych działań w kierunku zmniejszenia zużycia energii elektrycznej, maksymalizacji recyklingu oraz eksploatacji odnawialnych źródeł energii.
W trakcie realizacji są też inne projekty związane z oszczędzaniem energii: prowadzimy więcej telekonferencji, aby zmniejszyć liczbę podróży służbowych, wymieniamy również część floty samochodowej tak, aby było w niej więcej samochodów charakteryzujących się niskim wpływem na zanieczyszczenie środowiska. Osiągnięcie neutralnego śladu węglowego jest prawdziwym wyzwaniem dla wielu firm. My podejmujemy je, wdrażając program kompensacji emisji CO2, jednocześnie wspierając wiele projektów mających na celu zmniejszenie emisji CO2 w Afryce, a także koncentrujących się na zapobieganiu wycince lasów. W Hiszpanii natomiast współpracujemy z organizacją pozarządową HOMAC, która finansuje projekty realizowane w krajach rozwijających się. Wszystko to oznacza, że pozostały wpływ na środowisko, jaki wywiera nasza firma, jest kompensowany przez zmniejszenie emisji CO2 uzyskane dzięki realizacji wspieranych przez nas projektów.
Nasze starania zostały nagrodzone przyznaną nam certyfikacją „dla firm neutralnych pod względem emisji CO2”. W 2014 roku działalność firmy w Niemczech, Polsce i Hiszpanii została wyróżniona kolejnym certyfikatem, co oznacza, że jesteśmy dziś firmą „neutralną pod względem emisji CO2” już w ośmiu krajach. W 2015 roku prawdopodobne jest również uzyskanie takiej certyfikacji przez spółkę włoską, a wówczas będzie nią objęta cała Grupa Interparking.
Różnorodność i skuteczne zarządzanie
Jako firma odpowiedzialna, Interparking podjął projekt wdrożenia wzorcowego zestawu reguł. Na szczeblu Grupy wprowadzono w życie Kodeks Etyki, w którym zgromadzono wyznawane przez firmę wartości oraz kompleksowy opis wynikających z nich obowiązków.
We Włoszech stosowany jest kodeks postępowania i etyki „Modello 231”, określający zasady, wartości i obowiązki firmy wobec różnych grup interesu.
Interparking aktywnie pomaga znaleźć zatrudnienie osobom, które od długiego czasu mają status bezrobotnych. Program skierowany jest do osób młodych, osób po 50. roku życia, a także osób ograniczonych ruchowo lub cierpiących na niewielkie upośledzenie umysłowe.
Odpowiedzialność społeczna
Interparking aktywnie uczestniczy w charakterze sponsora w wydarzeniach społecznych, kulturalnych i sportowych. Jest to szczególnie widoczne w Belgii, gdzie wspieramy organizację Samusocial, banki żywności, Nativitas oraz fundację Samilia.
W dziedzinie sportu włączyliśmy się do programu „Sponsor an Athlete” („Sponsoruj Sportowca”), który wspiera osoby uczestniczące w Olimpiadach Specjalnych. Nasz zespół przebiegł maraton w Brukseli, biorąc w nim udział w ramach wsparcia dla Association of Missing Children in Europe (Stowarzyszenia Zaginionych Dzieci w Europie). Jesteśmy także sponsorem Rajdu Zoute w Knokke (Belgia). W dziedzinie kultury, Interparking jest sponsorem Concertgebouw w Brugii oraz imprezy Festival van Vlaanderen w Gandawie.